Tinnitus

Sedan min tinnitus blev kronisk så är inte livet det samma, den bästa jämförelsen är som att ha en sticka i hjärna som du inte kan ta bort. Det som är värst med det hela är inte att det är konstant, utan det gör allt värre när man är stressad, sjuk, allmänt trött eller psykisk ohälsa. Frö mår man bra så märker man inte så mycket av det.  Jag vet inte varför min tinnitus har varit så jävlig i går och i dag, efter som jag inte känner mig varken stressad eller trött. Den borde inte vara så påtaglig. Så det gäller att hålla igång och försöka att distrahera mig så mycket som möjligt, för då kan man lättare ignorera den.

Samtidig som tinnitus är irriterande och jobbigt så får man skans att fundera på saker och ting, efter som det hjälper mig att fokusera och distrahera tinnitusen och då slog det mig det här med sociala medier och bloggar. För om man ser lite mer syniskt och paranoid på dem så känns det mera som en form av kontroll. För alla vill ha berömmelse och framgång och det uppnår man snabbast av att kopiera andras framgångar. Det inne bär att man kan kontroller hur människor tycket, känner och upplever sin omgivning. Det skulle vara intressant och göra en studie på hur man skulle kunna använda socialmedier för att kontrollera en folk grupp! Man ser att politiker idag efter Obamas president kampanj som utnyttjade bl.a. Facebook.

Suck jag hoppas att den här dagen slutar smidigare än i går för jag kan inte alltid ta till min favorit växt till hjälp… Även om det är den ända som jag hittills har hitta som ger lindring…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0