Burr, det var inte varmt i morrs!

Som vanlig är man inte är direkt överraskad av SL förseningar i trafiken, men det som är mer intressant hur folk beter sig när de väntar. Alla vet ungefär när tåget skall gå och det verkar som om det finns någon slags oro att inte komma med tåget. För desto nämnare man kommer till cirka tiden så börjar någon enstaka gå ut och frysa, vilket resulterar i att ytterligare en grupp hänger på. Varför? Sedan står de där ute och fryser helt utan andledning, men det är ju klar att alla kan inte vara lika ”lugn, slö eller loj” som mig som väntar nästa till tåget har stannat innan jag raskt ger mig ut. Men det är rätt så fascinerande att stå på avstånd och studera.

Läste en insändare från metro i går som jag hade tänkt kommentera men som försvann i sållet när jag skrev. Så jag får ta tillfället i akt idag i stället. Det var angående möjlighet att ”E-rösta” och ”Internet rösta”. För detta var ett svar på det första inlägget som jag missade, men slutklämmen var det att politikerna inte ville ha det för att det skulle göra det möjligt för hemliga val som inte kunde kontrolleras och var ett hot mot demokratin. WRF!?!?! Jag måste vara korkad, för det är ju inte så lätta att kontrollera de val vi har idag, även om vi har egna kontrollanter som skall stå för kontrollen och säkerheten. Sedan skulle det vara bättre för demokratin om det var lättare att sätta upp val med t.ex. Internet som hjälp, men det är ju klart politikerna skulle ha det jobbigare för det har inte koll på soffpotatisarna och hur det tänker. Men en sak är säker vi skulle få ett högre röstdeltagande och det är kanske det som skulle få fart på demokratin i vår monarki (som egentligen är en form av diktatur).

I morgon är det 13 dag jul och jag kommer inte att uppdatera något på bloggen, men torsdag är jag tillbaka på Banken och har inspiration att fortsätta. Så gör som alla andra och avsluta Julen med en slö dag framför teven och nerbäddad i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0