Frankrike gör rätt…

Sedan är väll problemet vad som ligger bakom deras förslag om förbud mot Slöja, Burka och Niqab. För jag tycket att vi i Sverige borde titta på detta också efter som detta är en form av kvinnligt förtryck. Jag vet att det blir mer komplicerat efter som det är region och vi har rätt att till höra vilken region vi vill. Men vi har också ett ansvar att stå upp mot förtryck av olika slag. Jag är kluven, men skall vi införa maskerings förbud för organisationer så skall det också gälla för religion, för jag tror att det är bara en tidfråga innan man ser en rånare i t.ex. Burka. Hur skall vi hantera det om det är skydat i regions frihet?

Jag vet att detta är en svår och kontroversiell fråga, men jag tror inte på att skydda avarter av mänskligt och socialt beteende i from av religion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0