Inget varar för evigt

Det verkar som om de som röstade nej till Euron, trodde att det var för evigt och döma av dagens insändare i metro så är det sant. Men svenska folket kanske har vakta ur dimman och insätt att vi inte har råd att ha en valuta som flaxar som ett dåligt hjärtdiagram. Jag skulle vilja att någon som kan det där med ekonomiska kunskaper gjorde en överslags beräkning på hur mycket Euro fiaskot i Sverige har kostat skatte betalarna och den privata ekonomin. För det tror jag är mer än vad man skulle orka med, vem vet det kanske är dags nu.

Sedan är det inte underbart att se att vi inte har lärt oss något på flera decennier av förbud? För nu verkar det vara starten för en stor offensiv för att få igenom rökförbud totalt. Tanken är fin, men har någon trängt på konsekvenserna? Tror inte det, men de kriminella organisationerna gnuggar händerna, för det innebär ytterligare en ny och stor marknad. Förbud har aldrig löst något, när det gäller bruk av substanser.

På något sätt hoppas jag att det skulle gå igenom, efter som det skulle skapa en stor våg av protester som i slutändan skulle skapa flera problem än vad rökningen orsakar. Med det sagt så tror jag att när man väl backar i detta kommer att få backa på flera punkter än bara tobak.

Den som lever får se och inte för att jag förespråkar flera förbud, så kan detta bli en rysare att bevaka.


Kommentarer
Postat av: Your Dream Closet

har ingen anign faktiskt men det borde ju finnas boxar me dkalsonger åpt er med nu när du nämnder det, dock har jag nog aldorg sett det :/

2010-01-19 @ 15:46:21
URL: http://yourdreamcloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0