Sälj Aset Annars Byt

Den här veckan har Saabs öde debatterats och GM säger ”Show me the money”, men jag tror inte att problemet ligger där. För om sanningen skall fram så har Saab har inte gått med vinst på cirka 15år och bara det tala sitt tydliga språk. Sedan tror jag att GM länge har planerat nedläggningen av Saab och där av haft Saab som slask bolag ekonomiskt sätt och det skulle då komma fram om bolaget såldes i helhet. Så om Saab kommer att säljas, vet bara gudarna, men det ser mörkt ut. Min personliga åsikt är som så att det skulle vara synd om Saab lades ned, men det finns ingen anledning att hålla ett döendebolag vid liv med konstant konstgjord andning. För vi lever i en marknadsekonomi globalt och det är ju som så att där stämmer Darwins logik och teori om att det är bara de starka som överlever.

Jag tror att GM ful kör detta med att ingen har visat pengar, på samma sätt som Amerikanska hyresvärdar som nekar betalning och sedan kan vräka hyresgästen pga. obetald hyra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0