Snurrigt värre

Sedan det gav tillstånd att skjuta varg och målet var att skjuta 28 djur, så är man upp i dagsläget i 38 djur. Jag vet att jag är orättvis och räknar med de 12 som sköts i Skåne efter rymning från djurpark, men jag kan inte se det som räknefel. För när alla experter sedan sitter och säger att de är helt ofarliga för den allmänheten och inte är ett hot för barn, så får det helt klart hamna i den statistiken.

Sedan kan folk inte skilja på pengar och pengar, för läste idag en insändare i metro som gnällde över att skattesänkningen var på pensionärernas bekostnad. Hur tänker en sådan människa? För vad du får i pension är inte kopplat längre till dem som arbetar, utan till ett hopsparat konto som pensionären själv har jobbat ihop till som varje år justeras efter hur många pensionärer som finns. Så desto färre desto mera pension och tvärt om, läs på nästa gång innan du klagar på skattesänkningar.

Personligen har jag stora mardrömmar om att gå i pension, för det är inte mycket man får att leva på. Jämför man vad man drar in till samhället, så känns det som en dålig utdelning. För det här med pension är inget man skall behöva oroa sig över eller behöva spela bort sina pengar på en girig börs för att få.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0