Jobba för att leva eller…

Jag har länge hävdat att det finns två typer av människor i arbetslivet: Arbeta för att leva eller Arbetet är livet. Jag själv hävdar att jag Arbetar för att leva, men på senare tid har jag börjat fundera på hur det ligger till. För om jag tittar tillbaka på min skolgång så var jag aldrig en del av den och det var en svart tid också. Så kan detta ha påverkat min syn på arbetet som ett nödvändigt ont? Eller är det som så att jag aldrig har hittat rätt arbete och arbetsgivare? Min nuvarande arbetsgivare är helt okey och men närmsta chef är bra, men det är fortfarande inget som jag jublar över när jag stiger upp på mornarna. Kan det vara så att vi som anser oss Arbeta för att leva lever i en lögn och inte kan hitta roten till problemet? Jag börjar vackla i min uppfattning och inser att det kanske är så för mig och är det så för mig så är det nog så för andra, för så unik är inte ensa jag (även om jag vill tro det). Så vad behöver vi som många andra inte har? Bra fråga, men det är nog så att vi har valt fel väg i livets vägskäl utan att veta om det (Otur när man tänker), för man har inte sätt fel i de val man har gjort och man har definitivt inte förstod varför man gjorde valet.

Så vad skulle göra att jag fick vändning i mitt seende på arbetslivet? Viste jag det skulle jag inte skriva detta och kanske inte ens haft denna fundering. Kan det ha med att man tänker annorlunda eller att ens skolgång har påverkat detta? Tror nog mer på det sistnämnda, tänka annorlunda är oftast bara positivt och utvecklande. Jag tror inte det att det inte finns ett yrke för mig, utan jag har aldrig förstod vad jag vill göra. Det ända jag vet som är säkert är att jag är en kreativ person, gillar att utveckla, föredra och konstruera mm… Detta med att skriva är också väldigt rogivande och fängslande, kanske skall ta mig i kragen och få min bok färdig och kanske ge ut alla alster och kort noveller. Har haft tanken att göra detta via E-boks format och via Web (Tänker inte stava Web med två B).

Om någon vet om någon publicerar som skulle vara intresserad eller att ni har någon server/tjänst som man kan göra detta på, så skriv en kommentar. Ha en bra vecka där ute i Cyberrymden…


Kommentarer
Postat av: CISSI

SV Hahahaha ;)

2010-06-07 @ 16:48:10
URL: http://ceciliaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0