Midsommar den stora…

Nu är det inte långt kvar till den stora Alkohol festen som alltid slutar med Fylla, Våld, Misshandel och våldtäckt… Det är vår tradition och det som är tradition är lagligt? Fortsätter vi på den här vägen vi har slagit oss in på de senaste decennium, så finns det stor risk att det kommer att bli accepterat och tillslut lagligt. Är det vårt arv som vi vill ge till eftervärden? Frågar ni mig så är svaret NEJ, men jag vet inte hur vi skall komma åt problemet. Har några idéer men de skall jag nog hålla för mig själv ett tag till, för jag tror inte värden är redo än…

Själv åker jag öster ut till en hög öar i Östersjön och firar midsommar med min bror och dotter, så det lär bli en Alkohol lugn Midsommar. Vilket jag kommer att uppskatta. Så mitt råd till er där ute är att drick med reson och tänk på att Alkohol är en mycket farlig drog som till skillnad till andra droger är personlighets förändrande…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0