Dagen fragmenterade tankar

Det första som slog mig i morse och då räknar jag inte med den nedisade trappan som jag klotade i. var Metros rubrik om att man vill drogtesta ungdomar och bar under 15 år, idag krävs det godkännande från förändrarna för att Polisen skall kunna göra det. Till att börja med är jag positiv till detta, men problemet är att jag inte har mera förtroende för Beatrice Ask än vad jag hade för Tomas bodström. Vidare kan man läsa att man skall utreda brott som begås av barn/ungdomar under 15, vilket jag också är positiv till. Det ända jag tycket är negativt i detta är att risken att man flyttar ned straffmyndigheten i ålder och det är det som Lagrådet också säger. Det som också riktas som kritik i detta är att man tror att Polisen kommer att kunna använda detta som bestraffning, men det är nog väldigt trångsynt…

Denna historia om hotet om massaker på KTH känns ju lite olustig, men det so känns mera olustigt är att man tydligen har haft hjälp av FBI. Det är nog mera skrämmande efter som de har inga rättigheter i vårat land och så skall det också förbli. Låt jänkarnas hemliga informations avdelningar hålla där borta och det är inget vi skall samarbeta med.

5 stegs programmet för en bättre sömn, varför skall man alltid skriva om de saker som är uppenbara och som bara fungera på vanligt folk som egentligen inte har något sömnproblem? Det som gör att folk generellt inte kan sova är att de stressar och dricker för mycket upptjack. Tänk om man kunde skriva ett 5 stegs program som funkar för oss som har riktiga problem med sömnen… där i mot var det intressant att läsa att människans dygnsrytm är 25 timmar… undra från vilken planet vi egentligen kommer ifrån?

Sedan var det sista jag hakade upp mig på var melodifestivalen och detta är inget ont om Anna Bergendahl. Utan det som är själv klar men som ingen ser, för det stora hotet mot Anna är inte resten av konkurrenterna som man kan läsa om som har starka låtar. Utan det faktumet är att många som rösta har inte den kommande melodifestivalen i tanke, utan den som har varit och med det sagt så hade hon varit en väldigt stark kandidat i fjol. Den som vinner i år är det land som bäst kan bryta från de andra i stil, för det är många som kommer att satsa på liknade stilar som det vinnande bidraget i fjol. Vårat bidrag är ett tydligt bevis på det och jag kan slå mig i backen på att det ä många andra länder som kommer att göra det samma. Utan att vara negativ så kan jag säga att vi inte kommer att vinna, för vi är inte tillräkligt med visioner som folk och jury. Så länge vi har publik jury för våra bidrag tror jag att vi har mycket svårt att vinna igen…

Hoppas det blev mycket igen, måste bli bättre på att skriva lite oftare… Får se om jag blir bättre på det i framtiden, den som lever får se…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0