Dr Martens

Det är väldigt skönt att ha stålhetta och särskilt när man använder Stockholms Lokatrafik som transportsätt till och från jobbet, för man slipper att känna när folk kliver, snubblar på mina fötter. Det är inte så att jag har storlek 56 utan en mera normal storlek 45, men det är tydligen stort av att döma alla snubblingar och kliv man får på fötterna. Senast i dag såga jag den nya taktiken för de äldre och det är att man ställer sig nästa i vägen för utpasserande (Inget nytt där) och sedan tar man fart och siktar på den sista personen som går ut och gör en lätt tackling för att sedan armbåga sig förbi den som är på väg att kliva in för att först kunna få välja sittplatts. Det man skall veta är att det sällan är platsbrist på stationen där jag märker detta mest Årstaberg… Det finns två typer som jag avskyr på Lokaltrafiken och det är yngre som inte har någon hyfs och sedan de äldre 50+ som gör som de yngre, fast mer beräknande och elakt.

Det finns tre saker jag avskyr med Lokaltrafiken och det är: 1 trivseln/miljön, 2 tidspassningen och 3 informationen…


Kommentarer
Postat av: Petra

Sv: Tack för din kommentar kring mitt inlägg om hur sociala medier kan påverka chanserna för och få jobb eller inte.

2010-05-24 @ 19:41:54
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: J

Och lösningen på allas problem är.... tada! Åka bil! :D

Trevlig miljö, man slipper folk som luktar illa, tidspassningen är sådär men informationen är fantastisk ^^

2010-05-25 @ 08:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0