Tillbaka till värkligheten!

Det har varit en skön helg på andra sidan Östersjön, närmare bestämt i Helsingfors. Det första man slår sig är att Valborg i Helsingfors är inte samma som i Stockholm, för i Helsingfors så äger studenterna staden och det är karneval känsla. Är man student och vill ha en stad i med hög party faktor så tror jag att en tripp över Östersjön är ett hett tips, se om vi gör samma sak nästa år.

Sedan blev det inte sämre för att vi bodde på Hotel GLO, som är högt rekommenderbart. Det är nog det bästa hotellet hittills i min bok. Sedan på vägen hem fick vi VIP guidning ombord på Gabriella hjärta, det är mäktigt att se och det är något speciellt med stora motorer. Hon har fyra V12 motorer på 9500Hk vardera, två per propeller axel. Sedan har hon fyra lite mindre motorer som står för EL försörjningen.

Men nu tillbaka till verkligheten så kan jag bara konstatera att det var mycket efter satt, konstigt hur det kan vara när man är lite ledig. Det var ju inte så lång tid bara 12 arbetstimmar, vad händer om man skulle var borta en vecka? Vill inte veta, det är lite skönt att det inte är mitt ansvar…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0