Lördags fundering...

Bytte batteri i köksklockan och började funder på hur länge den har varit strömlös. Jag kan konstatera att jag upptäckte det i måndags/tisdag, men jag vet inte om den stannade i helgen innan eller om den har varit strömlös längre. Tänk om det är så att den stannade i sommars och att den stannade olyckligt på den tiden jag brukar på mornarna titta på klockan och säga till min älskling att du har tio minuter kvar innan vi måste gå till pendeltåget.

Om det skulle var så innebär det at jag har levt i en tids paradox hela hösten? Kan det vara så att tiden är så relativ att vi inte behöver mäta den eller närmare sagt vi kan inte mäta den, för tiden är kanske inte linjär som man har trott! precis som det är med ljuset hastighet: vi har inte lyckats att mäta upp ljuset hastighet mera än att det är det snabbaste vi har i universum, samtidigt har man kommit fram till att ljusets hastighet inte går att köra ikapp.

Så vart leder detta oss till? Ingen aning men troligtvis ingenstans, utan bara en lite skön ”Tripp” i filosofins värd, spirituell resa på en lördagsförmiddag.


Kommentarer
Postat av: EDIO ;)

Ghosthaks funderingar - vilken boktitel ;)

2010-11-14 @ 22:30:31
Postat av: EDIO

Ja det var en skön tidsfilosofisk sväng



Ghosthacks funderingar - vilken boktitel ;)

2010-11-14 @ 22:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0