Grattis SD

SD gör ett kanonval och resten av de politiska partierna gör en Struts! Eftersom SD nu har kommit in i rikstagen kan jag än en gång konstatera att vi i Sverige har otur med tänkande när det har med att gör rätt. För jag påtalade detta redan inför förra Valet och de flesta jag pratade med sa att jag bara var nojig som pratade om att SD kan bli ett hot i svensk politik och att de en dag kommer in i rikstagen. Den kom inte in i riksdagen då men nu är de här, kanske lite fortare än vad jag vågat erkänna. Det är bara att konstatera att vi har misslyckats och vi som folk än en gång har haft otur när vi har tänkt och bestämt oss. Jag hoppas att de som har valt SD förstår vad de har gjort, men sorligt nog måste man  konstatera att de som röstade på SD viste mycket väl vad de gjorde.

Till er övriga partier, SKÄMS detta är det nog största nederlaget för Svensk politik på decennier om inte till och med år hundraden. Nu är det bara uppförsbacke kvar och om vi alla hjälps åt så är SD borta ur regeringen nästa Val, men det kanske är lite för optimistiskt!

Medborgare av vårt avlånga land se nu vad ni har ställt till med, hur skall vi kunna lära av historien när vi låter sådant här att hända?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0