Sluta förföras av Paranoia…

I dag när jag kom hem kunde jag läsa på vår elektroniska anslagstavla att vi skall ta bort portkoden efter som den sprids för viden, samt att man använder inbrotten som skäl till detta. Den som vet bättre vet att merparten av lägenhets inbrott är relaterat till släck, vänner och före detta Flick-/Pojk- Vänner, sambos mm. Jag börjar bli allmänt trött på den HOBBY paranoia som folk sysalar med och är det något som hjälper till att göra klimatet kallare så är det paranoia.

För jag vill inte leva i ett så kallat ”Gated comunity”, med vakter kamera övervakning mm… vad låter det som, vänta jag har det på tunga, men å så svårt det skall vara, nu vet jag: Anstalt heter det och det är där vi frihetsberövar våra kriminella.

Ville jag leva i den miljön så hade jag blivit kriminell och på det fått gratis kost och logi för resten av mitt liv. Men nu väljer jag frihet och vill inte mot min vilja bli inburad i mitt boende. Tänk på det nästa gång ni väljer säkerhet framför frihet…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0