Folkilsken Pitbull!

I morse hade jag kunnat skrivit under på totalförbud för rökning... Det kanske är tur att jag inte har den makten. För hur trevligt är det när en rökare rökr hela vägen till pendeltågsstationen, för att sedan fortsätta röka hela vägen upp på perrongen (det vill säga även innomhus), för att sedan fortsätta ända fram tills han är på väg in i vangnen. Jag vet att jag har skrivit det förut och att jag vet att flera lagar inte löser problemet, men hur fxxn skall man som ikerökare kunna få en bra start på morgonen och veckan med hjärdöda nikotin knarkare?

För är det något som rökare i snitt är bra på så är det att skita i andras välbefinnande och skräpa ner, samt att betesig som en heroinpundare! Det är dags att kalla nikotinbruket som vi har i snitt i dag för vad det är: Ett MISSBRUK och behandla dessa människor där efter. För jag vill inte förbjuda Tobaken, men jag vill inte häller leva med den på det sättet vi gör i dag.

Sedan så är det dags att kräva av tobaksbolagen att använda nerbrytningsbara filter, för är det någon som har tittat på en tex Svensk sandstrand på sommaren? För det är ju nästan varannat sandkorn ett ciggarett filter från föregående sommar och den påbörjade...

Det måste till en förendring i både attetyd och användande när det gäller tobak, för kan vi inte det, så kanske det är bättre att förbjuda Tobak helt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0