Folks dåliga samvete, sex och pendlare

Tydligen var det Earth hour i går och jag kan inte förstå iden med detta förutom att döva folks dåliga samvete över El förbrukningen! För vad kan det annars vara? För det bidrar inte till miljön nämnvärt och det troligtvis belastar infrastrukturen mera när alla skall slå på lyset efter att ha haft det avstängt en timme. Detta är bara korkat...

Vi kan köpa sex på film och på tv, vi kan betala för att folk skall ha sex framför kameran, men vi kan inte betala för att få det. Hur kommer det sig? Borde det inte vara olagligt med allt ihop? Eller är det som så att vi fortfarande är bakbundna av alla hundra år av Kristendomen? Till er som säger att prostitution bara leder till utnyttjande av de svaga och barn, måst själva ställa er i spegeln och separera begreppen. För att människor utnyttjar barn och även säljer dem till prostitution är bara vedervärdigt, men att blanda i hop dem med den övriga prostitutions problematiken är bara fel och taskigt mot de barn som är drabbade. Jag pratar enbart om vuxna människor och så länge det är förbjudet att köpa sex, kan vi lika väl förbjuda resten av sex marknaden oxå.

Jag hävdar att om vi skulle göra det lagligt att köpa sex, så skulle vi automatiskt få bukt med mycket av sexhandels problemen och får resurser över att jag de som utnyttjar barn eller håller på med "trafficking". Att förbjuda i stället att ta hand om problemen är som att städa och sopa under mattan!

Du pendlare som springer på anda människor bara för att du är så stressad att du inte kan bry dig om andra. För jag kan inte förstå hur du tänker? För om jag kommer till ett möte med en annan gångare och ser att vi kommer att kollidera, då stannar jag en sekund för att du skall passera, men ändå springer du i mig! Du ber inte häller om ursäkt, du passerar bara vidare som om jag vore luft. Fy på dig människa, må du brinna i evighet skärselden! För så gör man inte (jo vi Stockholmare gör så), jag kan bara se till mig själv. Om jag råkar putta på någon eller råka trampa på foten mm, så ber jag om ursäkt och det är det minsta man kan begära.

Så nu när det är Påsk och de flesta av oss har glömt bort varför vi firar Påsk och är bara som jag glad över en långhelg ifrån arbetsplattsen. Gör något för er familj och era vänner i våren och mänsklighetens namn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0