Mitt i veckan

Då var det onsdag och med det så har vi kommit till halvtid på arbetsveckan. Kändes som en bra morgon tills trafikrapporten kom, som meddelade att det hade skett en olycka vid Stockholm Södra. Inget problem med det för mig tänkte jag och begav mig av, väl framme vid Älvsjö där tåget vände klev jag av. Gick upp för att få information om när nästa tåg från Södertälje skulle vända i Älvsjö, det svaret man fick av henne som satt i kuren var: ni måste gå ned till perrongen, men vilken? Det ville människan inte säga. Men för fxxn det finns två perronger och varför kunde inte SL loopa informationen från skärmarna på perrongen till de som finns i spärrhallen som förbinder de två perrongerna? SL är verkligen mästarna på information, ironin flödar...

En annan sak som jag hörde på nyheterna som kändes bara fel, var det att Svenska Bostäder har fått rätt av hyresnämnden att höja hyrorna med 45% i de miljonprograms områdena som måste rustas upp. Men vänta här ett tag, skall det inte ingå i hyran? Jag kan förstå mindre höjningar för sådant man inte planera för, men för skötsel och renovering skall ju bolagen ha ekonomi för. Detta kommer att skicka fel signal till alla de oseriösa privata bolag som gillar att plocka ut alla stålars i egen ficka. Så när det är dags för renovering så får hyresgästerna betala igen.

Jag är så trött på denna skurkaktiga jakten på pengar och att den enskilda människan alltid får betala för dessa egoistiska dumheter. Någonstans måste de styrande gå in och reglera för samhällets bästa, för kan vi inte samsas så finns det ingen framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0