Hur bär du dig åt, människa!

Ja jag vet att jag har lånat den rubriken... Men tanken slår mig varje dag när jag åker kommunalt med SL. För vem har givit just dig rätten att ned profitera min tid och välbefinnande i kollektivtrafiken? Vad är det som ger just dig rätten att knuffas, trängas eller bara blockera min och andras väga på och av tåg, buss eller perrong? För jag kan väll inte ställas till svars för din dåliga planering eller ditt stressade liv? Det är bara DU som kan gör något åt detta. Vore det inte trevligare om vi alla kunde samsas på denna begränsade yta med gemensam respekt?

När jag nu ändå är ute och kastar ur mig "kängor" så är det på plats att SL får en oxå. För om man som i dag ställer in tåg efter tåg, kan man som minst som kund kunna ställa kravet att ni kommunicerar det med oss oxå? Men nej det kan man tydligen inte, utan istället som i dag man mörkar allt. Kommunikation är A och O i en bra relation!

Jag är så trött på att bli dåligt behandlad av både resenärer och leverantör, kan vi inte göra något åt detta? För det skulle bli så mycket trevligare för alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0