SVT Debatt...

Såg i går på SVT Debatt om bland annat Kissie och inte för att jag så ofta häng ut folk i denna bloggen. Men det som störde mig mest med henne var det att hon som många andra inte kan debattera för sin sak och sitter mest i försvars ställning och känner sig angripen. Sedan så tyckte hon att det inte var rättvist att unga framgånsrika kvinnor alltid skulle framställas som förebilder (i detta fallet mot hennes vilja) och att vi män alltid i korthet kom undan med "rocken roll liv". Men där har hon så fel, för alla som når framgång kommer förr eller senare ses som förebild. Det är inget som utpekas av samhället, utan skapas av samhället, Kulturen och den tid vi lever i. Tycker man att det är fel det får man leva som man lär och stå upp för den eventuella kritik man får, för det har alla de som levt så kallat "rocken roll liv" fått göra och varför skall hon vara undantagen?

Det var så mycket som bara var fel och ytligt på den här kvinnan och hon skulle säker beskriva mig som en "blek fet gammal gubbe", men hur så hon ut då? Om målet var "Barbie" så har hon misslyckats totalt och om det skulle vara idealet, räkna ut mig. För om man vill ha en plast docka till bättre hälft så finn företaget Real Doll. För delen med dem är att det inte har någon attityd eller egen vilja. För en sak är säker Kissie lyckas få Blondinbella att verka intelligent och det är ingen komplimang för någon av er.

En sista sak till alla er där ute som gör samma fel som många gjorde i denna debatt, tänk på att ni alla är medborgare och medlemmar av samhället. Att prata om samhället som en autoritär samling och sedan säga att de har ansvaret är bara fel och oansvarigt! Vi alla är en del av samhället och i o med det så måste vi skälva börja med oss skälva, för vi alla är en del av samhället.

Men nu skall jag inte smolka ned denna fredag, jag lägger tangentbordet åt sidan för denna veckan. Ha en riktigt trevlig helg på er där ute.

Kommentarer
Postat av: J

Nja, nu tycker jag du var lite orättvis mot Blondinbella. Har du läst hennes blogg den senaste tiden? Hon har faktiskt vuxit rejält och hon är inte den unga bimbon hon utgav sig för att vara för några år sen, jag har kommit att respektera henne något enormt. Fler borde vara så fokuserade och driftiga som hon är!



2011-03-05 @ 14:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0