Dagen fundering i kollektivtrafiken

Det slår en varje dag när man åket till och från arbetet, vilka Ufon till medtrafikanter man har. För det är en ständig oordning och folk gör det ena och det andra mot varandra. Ta till exempel personer som precis i spärren får för sig att detta var inte rätt väg och vänder. Eller dessa människor som inte vet att när vi går har vi västertrafik, som medvetet går i mot strömmen mellan tunnelbana och pendeltåg. Jag undra oxå hur du som står mitt i rulltrappan tänker, när du dämmer upp de som vill förbi.

Men det bästa hände nog i dag, när jag skall till blå linje. En man springer om mig för att hinna till tåget på perrongen, men när han kommer fram till dörrarna kommer an på att det är fel tåg. Vad gör människan? Inte att man vänder till sidan av dörren för att inte vara i vägen. Nej man gör en 180 graders vändning och ställer sig mitt i porten så att jag håller på missar tåget för att han är i vägen, suck....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0